Publicitat
spot_img

Gay obre la porta a un traçat alternatiu al nou carril bici de la Via Augusta per carrers “més sans”

La regidora de Sarrià-Sant Gervasi opina que circular "en hora punta" per la Via Augusta no és saludable i demana no veure el cotxe com "l'enemic de la ciutat"

Publicat el 27.9.2023 10:54

Política

Dani Silva

El nou carril bici de la Via Augusta no podia faltar en la primera Audiència Pública del districte celebrada aquest dimarts. La intervenció ha sigut a càrrec del vocal del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), Eduard Parera Martínez, que ha preguntat a la regidora quin era el pla de l’Ajuntament i del Districte pel futur de l’estructura després que l’alcalde Jaume Collboni obrís la porta a una avaluació del carril que podria posar fi a la seva curta vida. Es va inaugurar aquest estiu.

La regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, ha respost que “no és saludable per a les bicicletes anar per la Via Augusta en hora punta” i ha deixat caure que s’estan estudiant rutes alternatives per “carrer més sans”, fet que deixa entreveure que la supressió del carril bici es contempla seriosament des de Sant Jaume. “No es tracta de suprimir cap carril, sinó de trobar un traçat alternatiu efectiu i utilitzable” ha justificat la regidora, que creu que s’ha de ser capaç de mesurar l’impacte del carril bici i prendre decisions al respecte.

Publicitat

La regidora ha mantingut el seu discurs a favor d’un nou traçat d’acord amb “estudis” que mostren que les bicicletes estan massa exposades al CO₂ a la Via Augusta. “Es tracta de trobar equilibris i protegir tant als usuaris de la bicicleta, com a les famílies i als usuaris del vehicle”, a qui Gay ha instat a no veure’ls com “uns enemics de la ciutat“.

La poca claredat del consistori a l’hora de mullar-se sobre si el carril bici es mantindrà o no, ja es va fer palesa en la seva inauguració unilateral pel veïnat el passat juliol, quan una trentena de ciclistes van fer una obertura simbòlica de la via retirant les tanques d’obra i exigint a l’alcalde Collboni que el carril es posés en funcionament.

L’article d’un socialista a favor de no suprimir carrils bici

Des de les plataformes Bici Augusta, Bikevidrera i el BACC reclamen que el carril bici de la Via Augusta no se suprimeixi i Parera Martínez, en la seva rèplica a la intervenció, ha citat el recent article publicat de l’exvicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB i president de la Red de Ciudades por la Bicicleta, el socialista Antoni Poveda, on defensa que eliminar carrils bici complica la mobilitat segura amb bicicleta a les ciutats espanyoles.

El vocal del BACC ha afegit també la necessitat de tenir aparcaments segurs per a bicicletes al districte, i la resposta de Gay ha estat que ho traslladarà, reconeixent que hi ha molta més fluïdesa de bicicletes que fa uns anys. “Intentarem tirar-ho endavant”, ha conclòs.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta

Els Castellers de Sarrià aconsegueixen un espai cobert per assajar de forma provisional

Després d'anys obligats a practicar al carrer -fins i tot amb pluja- han tancat un acord de dos anys, però continuen reclamant un local definitiu on poder créixer

El PSC fa balanç a Sarrià en l’equador del mandat

Els de Jaume Collboni reivindiquen l’èxit del topall del lloguer i treuen pit de les inversions recentment anunciades pel districte en un acte amb militància i presidit per Maria Eugènia Gay
spot_img

Retrat del carrer Saragossa a través de les seves botigues als anys 30

El clàssic colmado petit i atapeït; la farmàcia amb els bolados, el sucre candi i els remeis casolans; o la lleteria, amb els matons i les merengues, la bravada de vaca, el munt d’estris per servir la llet i la imatge de la quitxalla fent giravoltar la lletera plena pel carrer

Uns Pastorets feministes i empoderats: l’espectacle de Vallvidrera torna a triomfar per Nadal

Aquest any, en la 24a edició, s'ha mostra un canvi generacional on es dona protagonisme als més petits i a les dones de 50 anys, que decideixen emprendre un viatge per trobar-se a si mateixes

Fotogaleria | Rua Bicillums 2025

La Rua Bicillums és organitzada pel Bicibús Sarrià, iniciativa que té com a objectiu crear espais segurs perquè els infants puguin anar a l’escola en bicicleta, alhora que reivindica una millora de la infraestructura ciclista al districte de Sarrià-Sant Gervasi

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí