Publicitat
spot_img

Barcelona distingeix Pep Arisa amb la Medalla d’Honor de la ciutat

L'Ajuntament reconeix la seva contribució al coneixement i difusió del patrimoni i la història del barri del Farró

Publicat el 30.11.2022 20:02

Societat

El Jardí

El farronenc Pep Arisa ha rebut aquest dimecres a la tarda la Medalla d’Honor de la ciutat de Barcelona per la seva “contribució al coneixement i difusió del patrimoni i la història del barri del Farró i del districte de Sarrià- Sant Gervasi”. Ha estat, junt amb l’entrega de la Medalla d’Honor a la Casa d’Espiritualitat Sant Felip Neri, un dels dos reconeixements que aquest any s’ha endut una persona o entitat proposada pel districte de Sarrià-Sant Gervasi.

Josep Arisa Molas (Barcelona, 1948) és nascut i criat al barri del Farró, amb arrels familiars vinculades a Sant Gervasi des dels temps de la seva besàvia, que s’hi va instal·lar arribant de Calaf. És coordinador i redactor de la revista Coses del Farró i soci del Club Excursionista de Gràcia des del 1965, al grup de recerca arqueològica. I és que com sovint li agrada dir, “conèixer és el primer pas per estimar”.

Publicitat

El guardó l’ha recollit el mateix Pep Arisa, en un acte presidit per l’alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, que ha destacat que “la ciutat, més que mai, és la seva gent” i els protagonistes són els veïns i les veïnes.

El Saló de Cent de l’Ajuntament © Ajuntament de Barcelona

Cinc medalles de ciutat i 20 a proposta dels districtes

La Medalla d’Honor de Barcelona és un guardó que l’Ajuntament de Barcelona va instituir l’any 1997 amb motiu de la celebració del centenari de l’agregació dels pobles del pla, per distingir aquelles persones o entitats que amb la pràctica de la seva labor professional o social hagin contribuït al desenvolupament de la consciència ciutadana i de les virtuts i els valors cívics. Cada any s’atorguen 25 medalles: cinc són de l’àmbit de ciutat i 20 estan proposades pels districtes.

Aquest any el president de SOS Racisme, Cheikh Abdoul Khadre, ha fet els agraïments en nom de tots els guardonats, com a entitat reconeguda en l’àmbit de ciutat per la tasca de més de 25 anys en “defensa dels drets humans, des de l’acció antiracista”.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges
spot_img

Uns Pastorets feministes i empoderats: l’espectacle de Vallvidrera torna a triomfar per Nadal

Aquest any, en la 24a edició, s'ha mostra un canvi generacional on es dona protagonisme als més petits i a les dones de 50 anys, que decideixen emprendre un viatge per trobar-se a si mateixes

Fotogaleria | Rua Bicillums 2025

La Rua Bicillums és organitzada pel Bicibús Sarrià, iniciativa que té com a objectiu crear espais segurs perquè els infants puguin anar a l’escola en bicicleta, alhora que reivindica una millora de la infraestructura ciclista al districte de Sarrià-Sant Gervasi

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí