Publicitat
spot_img

La tuneladora de l’L9 del metro s’encalla a 500 metres de Mandri pel desgast de la màquina

Segons ha avançat La Vanguardia la perforació del túnel està aturada des de finals de febrer i es preveu reactivar l'obra a finals de maig

Publicat el 8.4.2024 12:50

Societat

El Jardí

Nou imprevist en les obres de la línia 9 del metro de Barcelona al seu pas per Sarrià-Sant Gervasi. Si la setmana passada El Periódico informava d’un redactat de la conselleria de Territori en què es reconeix que la no aprovació dels pressupostos de la Generalitat pel 2024 pot influir en el ritme dels treballs de l’obra per un tema econòmic, avui La Vanguardia avança que la tuneladora de l’L9 està aturada al subsol des de finals de febrer a menys de 500 metres de la futura estació de Mandri, per un desgast de la màquina.

Un desgast més elevat de l’esperat en la roda de tall ha estat el motiu que ha obligat als responsables de l’obra a paralitzar l’avenç de la màquina perforadora, que com a molt aviat es tornarà a activar a finals de maig. Ara mateix, informa La Vanguardia, els operaris estan reemplaçant les dents de l’escut davanter de la màquina, per poder continuar el túnel de l’obra fins al pou de Mandri, on s’espera que es pugui arribar aquest estiu.

Publicitat

“És una parada que s’ha decidit després de trobar més dificultats de les previstes pel tipus de terreny”, han reconegut fonts del departament de Territori al citat diari, alhora que eviten posar una nova data a la fi de la perforació del túnel que ha d’arribar fins a la plaça Lesseps. El passat juliol, en una visita del president de la Generalitat, Pere Aragonès, a les obres de l’L9 a Sarrià, es va informar que es volia tenir acabat el túnel a finals del 2024, però ara el calendari previst pot veure’s afectat.

Un cartell anunciant les obres de la futura estació de l’L9 del metro a Mandri © Laia Melero

El pou de Sarrià, executat en un 60%

Quan la màquina perforadora arribi a l’altura del carrer Mandri amb el passeig de la Bonanova, on l’obra del pou està 100% executada i una part del trànsit de vehicles està tallat des del desembre passat fins, com a mínim, el setembre del 2025 per avançar en l’obra del vestíbul de la futura estació, es revisarà de nou el seu estat per encarar el tram d’1,6 quilòmetres pendent fins a la plaça Lesseps, passant pel Putxet, on també hi haurà una parada de l’L9 al carrer Balmes a l’altura de la plaça Joaquim Folguera.

En el cas del Putxet, l’obra del pou subterrani encara s’ha de començar, mentre que a la futura estació de l’L9 a Sarrià està un 60% executada, amb 46 de 72 metres excavats i es calcula que a la segona meitat d’any es comenci a executar la galeria de connexió entre el pou i el túnel.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Es reobre provisionalment la circulació a Mandri després de tallar-se per les obres de l’L9/10

A partir del 10 de febrer es restablirà la circulació en dos carrils, un per sentit, entre el passeig de la Bonanova i el carrer de Bigai

Mandri, Nadal i impunitat: el botellot que s’ha consolidat a la zona alta

Una concentració massiva de joves torna a ocupar el carrer per les festes mentre el veïnat denuncia soroll, brutícia i una resposta institucional que normalitza el conflicte en lloc de resoldre’l

Vídeo. La tuneladora de l’L9 del Metro arriba a la futura estació de Mandri

L'emissió, que es podia seguir en directe a YouTube, ha durat més de 9 hores fins a la perforació del pou subterrani

L’avançament electoral a Catalunya pot afectar el ritme de les obres de l’L9 a Sarrià-Sant Gervasi

Segons ha avançat El Periódico, un informe de la conselleria de Territori alerta d'aquesta possibilitat per no tenir tots els diners garantits
spot_img

No hi ha dreceres per cuidar-nos: la salut demana temps

Reflexió sobre la pressa amb què vivim la salut i la importància de la prevenció

Un matí a l’escola

Un relat de Maria Àngels Viladot

Els murals del sarrianenc Adrià Bosch: una proposta per combatre el gris de les ciutats modernes

Axe Colours reactiva el seu projecte artístic i es proposa col·laborar amb les entitats locals de Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí