Publicitat

El carril bici de Via Augusta no es toca!

De l'estudi de mobilitat encarregat per l'Ajuntament tot són aspectes positius, escriu Jaume Llansó

spot_img

Publicat el 25.3.2024 8:53

Opinió

Jaume Llansó, membre de la Plataforma Bici Augusta 

Això és el que ha dit finalment l’alcalde Jaume Collboni després de rebre l’estudi de mobilitat respecte a l’impacte del carril bici de Via Augusta. Destaquen un ús notable -en una infraestructura nova- i que ha baixat un 27% l’entrada de vehicles a la ciutat, per tant, més qualitat de l’aire pels veïns i veïnes, menys emissions pel planeta i ús de mobilitat sostenible, que alhora sempre és menys sedentària. És a dir, aspectes tots positius. 

Publicitat

Aquesta és una lluita que començà el febrer del 2020 a la biblioteca de l’Institut Menéndez y Pelayo. Un institut que tenia davant seu una autopista de sis carrils amb 40.000 vehicles diaris. En la primera reunió volgudament transversal a la Plataforma Bici Augusta ja vam tenir adhesions de casals d’avis, els Castellers de Sarrià o la Casa Orlandai que reflectia els suports a una necessitat existent. La voluntat d’unir de forma pedalable el districte de Sarrià-Sant Gervasi amb la resta de la ciutat. Una demanda escolar amb iniciatives com el bicibús i la futura connexió metropolitana a través dels Túnels de Vallvidrera

Publicitat

“Les resistències al carril bici de la Via Augusta han sorgit de partits polítics, el RACC i el Grup Godó”

Moltes han estat les resistències internes a Mobilitat de l’Ajuntament, partits polítics amb manca de consciència de canvi climàtic i especialment els grups de pressió coneguts a favor del vehicle tradicional contaminant com el RACC i el Grup Godó. Cal destacar la fidelitat per arrelament al barri de Sarrià d’aquest mitjà de comunicació, el Jardí, que sempre ha mostrat complicitat amb la nova necessitat i demanda. 

El 19 d’abril del 2020 i en plena pandèmia una bicicletada que havia de ser presencial, la fèiem de forma virtual amb 80 persones. Nombroses bicicletades han acompanyat aquesta reivindicació que finalment veuria la llum amb finançament europeu a través dels fons Next Generation -vergonya hauria de fer a Europa la retirada del carril bici- i l’ampli suport a través del vot als pressupostos participatius

“Qui decideixi aparcar el cotxe o la moto té el carril bici i el metro del Vallès”

És una infraestructura que té per qui vulgui una entrada i sortida de la ciutat en l’alternativa d’un eficient transport públic com són els FGC, justament a sota de la mateixa Via Augusta. És a dir, qui decideixi aparcar el cotxe o la moto té el carril bici, o si no vol fer ús del carril bici, disposa del metro del Vallès. Poc defensable és que aquesta infraestructura no té alternatives potents.

Un cop executada l’obra i amb el nou govern entrant de Jaume Collboni, per les opinions de persones amb altaveu, sense ni una sola mobilització de ciutadans en contra del carril bici, l’Ajuntament a través d’alcaldia decidia que calia una avaluació dels primers mesos d’ús. Aquest estudi semblava una oportunitat per als detractors del carril bici i, en canvi, va comportar la mobilització més gran a favor d’aquest carril bici el 21 d’octubre del 2023 amb 500 persones participant d’una nova bicicletada.                       

Amb tot, celebrem l’anunci que era més que esperable, ja érem coneixedors de l’èxit del carril bici. Fins aquí la nostra feina i contribució. Ara toca gaudir-lo. Moltes felicitats a totes les entitats i ciutadans i ciutadanes que ho han lluitat.  

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo
spot_img

Torna la cursa inclusiva d’Aspasim: Correm Junts 2025

La jornada se celebrarà el 26 d'octubre i demostrarà, una vegada més, que l'esport pot ser una eina d'inclusió i solidaritat

Nou fre a la Buenos Aires: la justícia torna a frenar l’expropiació i protecció

Després de més de cinc anys de lluita veïnal per preservar l'edifici i obrir-lo a la gent, torna a ser vigent la llicència per construir un hotel de luxe

“Viure l’espai públic”, un recull sobre el pas de la dictadura a la democràcia a Sarrià

Un grup de persones vinculades a Sarrià, i algunes que van viure aquests fets, s’han reunit per recollir informació i documentació; El Jardí en publica el llibre

1 COMENTARI

  1. Me n’alegro, però si us plau, gestioneu el troç entre Pau Alcover i Hort de la Vila de pujada, les bicis hi passen com volen tot i que hi ha un senyal que han de baixar..es un troç estret per les obres i perillós doncs hi ha nens, gent gran…

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí